סה"כ צפיות בדף

יום שני, 27 ביוני 2011

הקוטג לא אשם. הוא רק דוגמא מסכן.

נראה לכם שהבעיה באמת בקוטג'? לאחרונה אמרתי לעצמי שקוטג באמת איננו מוצר כזה חיוני אז למה לא לקנות גבינה לבנה רגילה. עד שגיליתי להפתעתי כי מחירה זהה לחלוטין למחיר הקוטג'. זה כמובן משנה את התמונה.
יש עוד הרבה דברים שמחירם עלה בפראות לאחרונה והקוטג' זו רק דוגמא אחת. אז למה ההתנפלות על הקוטג'? האמת, שאני לא ממש חושב שיש הזבר ממשי לתופעה. עובדה שיש עכשיו כל מיני נסיונות לארגן גם קבוצות אחרות וזה לא ממש הולך. יש עניין של זמן ומקום שעשו את ההבדל. המחאה איננה ספציפית  לקוטג'. זו התארגות ציבורית צרבנית שמבקשת להמחיש כי הציבור אינו אדיש יותר ולכן מבקש למסור מסר מסויים למישהו. למי? זה לא חשוב כל כך. לכולם.
מסר כללי כזה שפשוט נמאס להרגיש שמהתלים בציבור. זה אולי כלפי הממשלה, הכנסת, המשפחות העשירות, קבוצות הריכוז, שכר הבכירים ואולי אפילו המדוזות בים. לא לעולם חוסן!! זה המסר הכללי. והזהרו לנפשותיכים. בסוף זה יתפוצץ.
לכן, אסור לפוליטיאים להתערב בנעשה. יש לתת לצרכנים להשלים את המלאכה מול החברות. לממש את האיום ולגרום לתוצאות בשטח. החברות ישמחו להתערבות הממשלה כי הם לא יכולות להגיב כרגע לכלום. אם יורידו את המחיר יתגלה "השוד" ויעלה את מפלס הכעס כלפיהם ואם לא יורידו, האיום עלול להתממש ויפגעו המכירות. הבעיה שהם לא יכולות לעת לאן יתגלגל המשבר הזה, ולכן הם ישמחו שמישהו, מבוגר אחראי כזה, יקבל החלטה בשבילם ויכפה עליהם להוריד מחיר.

אבל אסור לעשות את זה. על מהלך צרכני שכזה צרך לתת לציבור להשלים את המלאכה ורק כך הוא יתבגר ויהפוך לציבור צרכני אחראי ורק כך החברות יפנימו כי יש מישהו בצד השני של הקופה....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה