סה"כ צפיות בדף

יום שלישי, 24 במאי 2011

פחדנים יכולים אולי להרויח או להימנע מהקרב הקרוב אך לעולם לא ינצחו במערכה, כי הם פשוט לא יהיו שם - או - האם ישראל כץ יהיה משה כחלון הבא?

סטלה קורין ליבר סיימה  את מאמרה בגלובס "הוועד נלחם על שליטה" מה 15 למאי 2011 -
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?QUID=1056,U1306215759550&did=1000645392

במשפט: "האם ישראל כץ שר התחבורה יהיה משה כחלון הבא? " ואכן כך בדיוק. לשר התחבורה נתנה כאן הזדמנות פז לתקן ולשנות דרמתית את ענף התחבורה כפי שעשה כחלון בשוק התקשורת.
השר כחלון נתקל בשוק חסר תחתרותיות בעיקר עקב שליטה של מעטים. שר התחבורה אחראי על משק הסובל משליטה של וועדים. יש הקבלה מלאה בין השווקים - שניהם שולטים על "עורקים" חשובים. שניהם מספקים חמצן לגלגלי המשק, שניהם מקרבים את הרחוק ומאפשרים ניידות, שניהם יוצרים את הכפר הגלובלי, ובכלל ישנם הרבה מודלים כלכליים המשווים את שוק התחבורה לשוק התקשורת. ומן הסתם לא מפתיע ששניהם מהווים מוקד משיכה לכוחניות. שוק התקשורת שהוא צעיר יותר, התפתח מהר ונשלט על ידי בעלי הון שהצליחו "לשים יד" ראשונים ולהקים עורקי תקשורת ותשתיות. שוק התקשורת "עתיק" יותר ונשלט על ידי וועדים כוחניים. ושלא נתבלבל. הכותרת של קורין ליבר "הוועד נלחם על שליטה" היא ממשית. הוועדים הגדולים הם הגולם שקם על יוצרו. היום, הם נלחמים על שליטתם והמשך הכוחניות שלהם. אין להם כוונה ולו הקטנה ביותר לרווחת המשק או הצרכן. ושלא תבינו אותי לא נכון, אין לי בעיה ממשית עם ארגון עובדים. זו זכות לגיטימית להתגבש מול בעלי הון. הבעיה היכן עובר הגבול של ההתאגדות ולמי בעצם נתונה דאגתו של אירגון העובדים.
ברור לחלוטין כי הארגונים של הרכבת ונמל אשדוד למשל בולטים מאוד בחוסר העיניין שלהם למשק ולחברות שהם עובדים בהם. אין להם בושה ואינם מרגישים אפילו צורך להצטדק בפני מישהו.
אבל לא הם האשמים היחידים. פשוט היה מישהו בצד השני שנתן להם להרים את הראש כל כך גבוה. מה עושה בדיוק יו"ר נמל אשדוד? ומדוע הוא מונה לקדנציה נוספת? והיכן ההנהלות? והשרים? ובכן כולם אנדים פוליטים שמפחדים.... פשוט גם הם לא בדיוק דואגים למשק אלא לכסא שלהם בקדנציה הבאה....
ישראל כץ - אם תהיה אמיץ הבוחר יכבד אותך וגם יריבך! פחדנים יכולים אולי להרויח או להימנע מהקרב הקרוב אך לעולם לא ינצחו במערכה, כי הם פשוט לא יהיו שם.
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה